Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Biflování je důežité pro procvičování mozku a trénování paměti. Aspoň to tvrdí lékaři a někteří učitelé, jak jsem četl.

0 0
možnosti
Foto

Ano, je fajn naučit se zpaměti básničku. Nebo třeba i hlavní města evropských států. Ale nadřít si do hlavy parametrický tvar rovnice tečny ke kuželosčce vám opravdu pro život moc užitečné nebude. A nebudete-li to užívat (což je velmi pravděpodobné), rychle to zapomenete.

1 1
možnosti
JH

J11i62ř66í 17H31r48b74e68k

8. 3. 2017 16:49

Jako člověk, který neměl s matikou nikdy problém a dokonce mě i částečně živí, musím s autorem článku souhlasit. Středoškolské učivo se na rozdíl od učiva ZŠ dostává v různých předmětech k tématům, které nejsou obecně nezbytně potřebné pro odborníky různých vědních oborů. Konkrétně v matice - zlomky/úměra/lineární rovnice... jsou jako látka ZŠ potřebná prakticky pro každého vzdělaného člověka, zatímco bez logaritmických+exponenciálních+goniometrických rovnic/vyšetřování průběhů funkcí/analytické geometrie může mnohý šikovný odborník prožít celý život bez negativního dopadu na kvalitu své práce.

Výsledkem povinné zkoušky z matiky na konci SŠ vzdělání může být...

- pro mnohé (jinak zaměřené studenty) zbytečně mnohem náročnější studium s nepatrným efektem pro práci v jejich oboru - viz. autorův příspěvek

- snížení celkové náročnosti kvůli „inkluzi“ těch, co nerozumí a musí „biflovat“ kvůli maturitě - viz. některé směšně snadné otázky u státní maturity

- různá diverzifikace zkoušky na základní, obtížné, pro takhle či jinak zaměřenou školu... a tím popření smyslu „jednotná státní zkouška“

Všem třem bodům by se šlo elegantně vyhnout, kdyby se místo této maturity zavedla jednotná výstupní zkouška z matematiky na konci ZŠ s tím, že by výsledek podmiňoval možnost pokračovat v maturitním vzdělání nebo jen v učebním oboru. Tuto variantu jsem posílal jako návrh minulému ministru - panu Chládkovi, bohužel bez odezvy.

0 0
možnosti
RC

jenze statni maturitu lze slozit i s pouhymi znalostmi ze zakladni skoly..... Takze ta Vase zkouska v teto chvili je, ale u maturity.

0 0
možnosti
PV

P98a50v22e56l 78V58é13b47r

8. 3. 2017 16:38

Pane, kdo nezná matematiku, nezná nic. Matematika je nástrojem každého oboru.

Pochopitelně, polootrok v montovně matematiku nepotřebuje, ale o to snad školství nejde.

3 0
možnosti
Foto

Ale já matematiku obhajuji. Sám jsem učitel matematiky. Ale maturovat z ní by všichni neměli. Nakonec to povede k tomu, že požadavky u maturity budou směšně nízké. Přece nemůžeme po čtyřech letech studia polovinu žáků vyhodit. Já chci zachovat aspoň současnou úroveň požadavků u maturity, ale ta je pro většinu dnešních středoškoláků nezvádnutelná. To ať raději maturuje jen 20 % žáků, kteří si ji tuto cestu zvolí.

1 0
možnosti
JH

J19a85n 51H26l40e25d50í17k

8. 3. 2017 16:20

jistě mluvíte zasvěceně a studentům fandíte, jistě byste jim trampoty u maturity rád ulehčil, já patřím k těm, kteří lenochům nefandí, naopak tvrdím, že znalosti maturanta z roku 1937 v porovnání s rokem 2017, jsou maximálně poloviční. Před 80-ti léty by se kantor ani z daleka nesnažil studentům studium ulehčit, určitě spíše naopak, by do přednášené látky přidal fůrku dodatků a souvislostí. Také slovo maturant znamenalo, pozor ten pán je vzdělanec,- dnes je to vypocená směšnost

2 0
možnosti
Foto

Vy byste se chtěl vracet do časů 1. republiky? Je jasné, že když v té době byla na gymnáziích 2 % populačního ročníku, tak že toho dostali do hlavy víc než dnešních téměř 80 %. Byla to opravdu elita. Ale to přece nemůže vést k tomu, abychom dnes mladým lidem vzdělání odpírali a posílali je všechny do manuálních profesí.

A s vaším pojetím kantora jako někoho, kdo s rákoskou v ruce drtí studenty obtížnými úkoly, naprosto nesouhlasím. Vlídnost není slabost.

0 3
možnosti
RC

Ten posledni argument, ktery povazujete za nejvaznejsi ma ovsem i dalsi konsekvence. Pokud byste argumentoval stejne, tak muzete z maturitni zkousky vyradit v podstate vsechno. Ostatne, proc zkouset, kdyz byli studenti prubezne zkouseni 13 let, ze?

A co takovyto argument - pokud vim, ze z daneho predmetu nebudu mit zadnou zkousku, tak jej proste ignoruju. Matematika tak klesla na uroven dejepisu, zemepisu, biologie. Vzdyt je prece jasne, ze dejepis ve sve prace naprosta vetsina lidi nepotrebuje. Ale i ten dejepis je nutny k obecne vzdelanosti naroda. A proc ne matematika - jazyk prirodnich ved?

Vzdyt jsme dospeli tak daleko, ze vysokoskolaci neumi pocitat procenta, na VSE museli dokonce zacit doucovat studenty a to nejenom pouze stredoskolaskou matematiku, ale i tu ze zakladky. Neumi ani takove zaklady, jako trojclenku!

2 0
možnosti
RC

Vzdyt ti vysokoskolaci nepoznamenani matematikou jsou pro spolecnost i nebezpecni!

0 0
možnosti
JF

Pokud má student limitovanou funkci mozku, proč ho pak nutíte, aby měl maturitu?

0 0
možnosti
Foto

Může mít nadání na spoustu jiných činností. Není nutné, aby překladatel, zdravotní sestra, výtvarník, policista, úředník... měli "matematické myšlení". Svá povolání zvládnou dobře i bez něj. Ale maturita je pro ně předepsaná.

1 0
možnosti
  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1679x
Jsem učitel zeměpisu a matematiky - v letech 1978-1983 jsem vystudoval PřF UK Praha. Dosáhl jsem titulu RNDr. Nyní zastávám funkci ředitele Gymnázia Teplice. Nejsem a nikdy jsem nebyl v žádné politické straně. Občansky se angažuji ve volebním hnutí Volba pro Teplice a v o. s. Pro polis Teplice. Jsem ženatý. Mám dospělou dceru.

Seznam rubrik