Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

petrph

16. 4. 2012 15:44
to už jste snad dávno přišel sám,

Že vláda volí to - pro ní nejjednodušší řešení. Tedy, například zvyšování daní, nebo primitivní škrtání.Jinak by samozřejmě existovala, nejen ve školství, možnost jiných efektivnějších řešení.Ale proč, že?

Samozřejmě, že by se ve školství mohla udělat nějaká "skutečná reforma", ve které by se řeklo, "že toto skutečně škola (na)učit mohla, a toto učit nemusí, a nebude protože na to nejsou peníze.

Myšlenka rušení škol vypadá lákavě, ale.Za 1)je to otázka dostupnosti. Pokud zrušíme i několik škol. protože mají "méně žáků", a studenti z nich budou dojíždět i desítky kilometrů do jedné centrální, je to OK? Stát sice ušetří,ale zaplatí to rodiče těch žáků na jízdném, 2) Rušit "některé " obory, kde studuje "pár žáků", ale potom prostě odborně vyučené řemeslníky toho oboru mít nebudeme...

0 0
možnosti

Bára33

16. 4. 2012 15:04
Snížit počet tříd

Kromě snížení počtu hodin, které děti stráví ve škole, by pomohlo také snížení počtu tříd. Sice chápu, že ve třídě s 20 žáky se učí asi líp než v té, kde je jich 30, ale pořád je taková cesta lepší než odebírání odměn a znivelizování platů bez ohledu na kvalitu učitele. Já sama jsem ZŠ absolvovala ve třídě s 30 - 32 žáky, na střední nás bylo ve třídě 40 - a podle úspěšnosti mých spolužáků v životě to na našem vzdělání žádné škody nenadělalo.

0 0
možnosti
  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1679x
Jsem učitel zeměpisu a matematiky - v letech 1978-1983 jsem vystudoval PřF UK Praha. Dosáhl jsem titulu RNDr. Nyní zastávám funkci ředitele Gymnázia Teplice. Nejsem a nikdy jsem nebyl v žádné politické straně. Občansky se angažuji ve volebním hnutí Volba pro Teplice a v o. s. Pro polis Teplice. Jsem ženatý. Mám dospělou dceru.

Seznam rubrik